To chęć zmiany z lokalnej manufaktury, wyjście poza znane granice i dotarcie do szerszego grona Klientów wymogło dostosowanie odpowiedniej nazwy, która ma być znakiem rozpoznawczym, posiadać swoją tożsamość oraz zapadać w pamięci. Alunorm jednocześnie miał być prostą, ale nie pozbawioną kompetentności, profesjonalizmu i solidności formą pozwalającą na łatwą komunikację z przyszłymi Klientami.

Poszukiwaliśmy symbolu, który stanie się częścią brandingu z nadrzędną zasadą czystego minimalizmu. Skrócona nazwa powstała poprzez zastosowanie początkowej litery logotypu i ostatniej kropki.

Minimalizm i prostota miała być również widoczna w palecie kolorów Alunorm. Biel i czerń to ponadczasowe barwy używane ze względu na ich czysty wyraz, elegancję i styl. To praktyczne kolory, na których drobne detale doskonale się wyróżniają. Kolor akcentujący ma dodawać energii i życia. Ma być wykorzystywany tylko tam gdzie zajdzie taka potrzeba.

Identyfikacja wizualna jest częścią świata Alunorm. Jest tak sama ważna jak same produkty. Oznakowanie ma być stosowane w wielu kontekstach. Okna i drzwi Alunorm noszą albo symbol, albo oznakowanie w formie tekstu. Wydarzenia, stoiska pokazowe i biura kierować się będą taką samą zasadą.